Ewidencja podatkowa – ewidencja prowadzona dla celów podatkowych i służących ustaleniu rzeczywistej wielkości obciążenia podatkowego. Rodzaj prowadzonej ewidencji podatkowej zależny jest od formy opodatkowania przedsiębiorcy:
Pełna księgowość:
- ewidencja wszystkich zdarzeń gospodarczych
- ewidencja środków trwałych
- ewidencja wartości niematerialnych i prawnych
Księga przychodów i rozchodów
- ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
- ewidencja wyposażenia
- inne karty przychodów pracowników ( pracodawcy )
- książka kontroli
- ewidencja kupna i sprzedaży wartości dewizowych ( kantory)
- ewidencja pożyczek i rzeczy zastawionych ( lombardy )
- ewidencja sprzedaży ( klienci biur rachunkowych )
- ewidencja przebiegu pojazdu
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- ewidencja przychodów
- wykaz środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
- ewidencja wyposażenia
- imienne karty przychodów pracowników ( pracodawcy )
- książka kontroli
Karta podatkowa
- imienne karty przychodów pracowników ( pracodawcy )
- książka kontroli
Księga przychodów i rozchodów
OdpowiedzUsuńUproszczona forma księgowości przedsiębiorstwa, która pozwala na obliczenie zobowiązań podatkowych wobec państwa na zasadach ogólnych.
Obowiązek prowadzenia:
osoby fizyczne wykonujące jednoosobową działalność gospodarczą, spółki cywilne, jawne oraz partnerskie, których właścicielami są osoby fizyczne, jeżeli wartość przychodów netto ustalona za poprzedni rok obrotowy nie przekroczyła równowartości 1 200 000 euro
Obowiązki podmiotu prowadzącego księgę przychodów i rozchodów m.in.:
ewidencja przychodów i kosztów przedsiębiorstwa w formie podatkowej książki przychodów i rozchodów;
ewidencja wyposażenia i środków trwałych